Find Us On Facebook

banner image
banner image

Psoriasis & Miba Mineralbio


Apa itu Psoriasis?
Psoriasis adalah sejenis penyakit auto-immune kulit di mana proses penggantian kulit berlaku dengan kadar yang lebih cepat, hingga menyebabkan sel kulit menjadi banyak dan tebal. Kulit akan kelihatan seperti bertompok-tompok dan bersisik. Biasanya di kawasan siku, lutut, kaki, tangan, kepada, badan dan sebagainya.

Penyakit ini disalah anggap sebagai penyakit kulit berjangkit kerana rupanya, walaubagaimanapun ianya tidak berjangkit jika bersentuhan secara fizikal dengan pesakit psoriasis.

Lebih kurang 2% penduduk di Malaysia mengalami penyakit ini dan kebanyakannya adalah orang dewasa, dan ada juga kes-kes psoriasis di kalangan kanak-kanak dan bayi.

Kajian pakar menunjukkan bahawa penyakit ini berpunca daripada faktor genetik, namun ia boleh juga terjadi disebabkan faktor jangkitan (infection), reaksi terhadap pengambilan ubat-ubatan tertentu, cuaca, tekanan dan sebagainya. Keadaan tahap psoriasis seseorang pesakit akan menjadi semakin teruk jika tidak mendapat rawatan. Pesakit psoriasis akan rasa kurang selesa dengan keadaan kulit mereka yang bertompok dan bersisik serta ini akan mengurangkan daya keyakinan mereka.
Jika sel-sel biasa mengambil proses kitaran selama 28 sehingga 30 hari, sel-sel kulit psoriasis pula mengambil masa 3 sehingga 6 hari sahaja.
Sel-sel kulit mengalami proses matang yang lebih cepat dari normal. Sel-sel akan timbul di permukaan kulit dan menghasilkan sisik-sisik tebal, kerana saluran darah di bawah kulit yang bertambah telah meningkatkan aliran darah ke permukaan kulit. Kulit akan menjadi merah dan mudah luka apabila digaru.


Saya mengalaminya... Bagaimana cara untuk merawat?

Sebenarnya, tiada rawatan yang khusus untuk menghilangkan penyakit ini.  Pesakit psoriasis memerlukan rawatan berpanjangan untuk mengawal kadar pertumbuhan sel-sel kulit. Walaubagaimanapun, rawatan yang ada masa kini melibatkan penggunaan bahan  yang mengandungi streoid yang mempunyai kesan negatif jangka masa panjang.

Psoriasis & Miba Mineralbio - Pilihan Terbaik!
Kandungan utama produk Miba Mineralbio ialah air bermineral tinggi dan ektrak tumbuh-tumbuhan yang kaya dengan antioksidan dan antipenyakit.

Pihak saintis Miberalbio Korea Selatan telah membuat penambahbaikan di mana kajian yang dijalankan mendapati ion kalsium mempunyai kesan yang lebih baik untuk membantu pemulihan masalah kulit. Antaranya: ekzema, psoriasis, allergy, acne, Molluscum contagiosum, water wart, atopic dermatitis dan lain-lain lagi.

Oleh itu, semua produk Mineralbio telah diberi wajah baru dengan kandungan ion kalsium supaya gandingan dengan ektrak tumbuh-tumbuhan untuk memberi kesan yang lebih efektif melawan penyakit kulit seperti psoriasis tanpa memberi kesan sampingan.

Yakini bahawa produk ini bersifat semula jadi, tiada langsung penggunaan bahan kimia berbahaya serta selamat digunakan. (Boleh rujuk safety tests yang telah dijalankan di sini)


Produk Mineralbio MiBA Ion Calcium Mineral Spray dan MiBA Ion Calcium Ultra Rich Cream akan menyembuhkan jangkitan dalam masa antara 3-6 bulan, bergantung kepada keadaan jangkitan dan tahap imunisasi kulit individu. Lebih menyenangkan hati, apabila jangkitan ini pulih, kulit akan menjadi lebih sihat dan tiada langsung kesan parut.

Panduan penggunaan
  1. Sangat elok digunakan selepas anak mandi / bersihkan diri.
  2. Spray sahaja MiBA Ion Calcium Mineral Spray ke bahagian yang ingin dirawat. 
  3. Sapu krim MiBA Ion Calcium Ultra Rich Cream
  4. Guna 2-3 kali sehari sehingga sembuh.

Insya Allah, semoga penyakit psoriasis yang dihadapi akan berkurangan dan sembuh sepenuhnya dalam tempoh 3-6 bulan.

Sekiranya Tuan dan Puan berminat untuk mencubanya, sebagai alternatif kepada rawatan yang pernah digunakan sebelum ini;

Hubungi Puan Suzana 0197757443
FB Suzana DrMineralbio
FB Page DR Miba Mineralbio MY

No. Notis KKM :
Ion Calcium Mineral Spray NOT160305701K
Ion Calcium Ultra Rich Cream NOT160305702K




Psoriasis & Miba Mineralbio Psoriasis & Miba Mineralbio Reviewed by Unknown on November 02, 2016 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.