Find Us On Facebook

banner image
banner image

Molluscum contagiosum & Miba Mineralbio

Apa itu Molluscum contagiosum ?

Molluscum contagiosum adalah salah satu jenis penyakit kulit yang boleh dihidapi oleh kanak-kanak yang berumur antara 2 hingga 5 tahun. Kalau tengok sekali lalu nampak macam ketuat, tapi bukan. Ia kelihatan seperti bintik-bintik merah yang berair dan kadangkala mempunyai warna putih di bahagian dalamnya.

Penyakit ni naik di sekitar mulut, leher, ketiak, pelipat siku dan lain-lain. Ianya tidak menyakitkan, tetapi pesakit akan berasa gatal-gatal.

Apabila gatal, kanak-kanak akan menggaru dan kesannya adalah sangat tidak baik.  Apabila bencolan cecair itu pecah, kulit menjadi luka dan parutnya sukar hilang, keadaan ini juga menyebabkan penyakit boleh merebak ke bahagian badan lain.

Bagaimana Molluscum contagiosum  boleh merebak?

Ia tersebar melalui sentuhan langsung atau boleh berjangkit melalui perkongsian pakaian.

Virus umumnya menyebar melalui sentuhan kulit ke kulit, dan kebiasaannya pesakit mendapat jangkitan virus ini setelah mandi di kolam renang.

Jangkitan Molluscum contagiosum menimbulkan banyak ketulan kecil yang boleh hilang tiba-tiba tanpa rawatan, dan boleh juga sampai 6 bulan atau lebih.

Namun perlu diingat, penyakit ini adalah tidak merbahaya.

Anak saya mengalaminya... Bagaimana cara untuk merawat?

Sebenarnya, tiada rawatan yang khusus untuk menghilangkan penyakit Molluscum contagiosum  ini. Sekiranya berjumpa dengan doktor, mereka akan mencadangkan rawatan yang boleh membantu mengurangkan bintik-bintik Molluscum contagiosum  menggunakan rawatan seperti:

Cryotherapy, benzyl peroxide, hydrogen peroxide, Cimetidine, Griseofulvin, Methisazone dan lain-lain. Rawatan ini agak pedih, dan tidak sesuai untuk digunakan pada kanak-kanak. Ada juga para ibu bapa yang tidak sanggup menjalankan "prosedur pembedahan kecil" yang dicadangkan oleh doktor, kasihan anak yang kecil. Dan yang lebih membimbangkan, kebanyakan kes jangkitan ini akan kembali berulang serta meninggalkan kesan parut yang agak hodoh pada badan.

Satu cara yang mudah utuk menghalang jangkitan ini daripada berlaku ialah, menjaga kebersihan diri serta pakaian-pakaian yang digunakan. Keadaan pakaian yang lembap dan tidak diurus dengan baik boleh juga menggalakkan penyebaran virus ini. Key word nya mudah sahaja - Sentiasa Jaga Kebersihan. Perkara yang mudah tetapi kadang-kala sering terlepas pandang oleh para ibu bapa yang sibuk bekerja. Apatah lagi jika urusan anak-anak diserahkan terus kepada pengasuh atau penjaga taska.

Molluscum contagiosum  & Miba Mineralbio - Pilihan Terbaik!
Kandungan utama produk Miba Mineralbio ialah air bermineral tinggi dan ektrak tumbuh-tumbuhan yang kaya dengan antioksidan dan antipenyakit.

Sebelum ini, kami memperkenalkan Molluscum contagiosum spray untuk rawatan, baru-baru ini pihak saintis Miberalbio Korea Selatan telah membuat penambahbaikan di mana kajian yang dijalankan mendapati ion kalsium mempunyai kesan yang lebih baik untuk membantu pemulihan masalah kulit. Antaranya: ekzema, psoriasis, allergy, acne, Molluscum contagiosum, water wart, atopic dermatitis dan lain-lain lagi.

Oleh itu, semua produk Mineralbio telah diberi wajah baru dengan kandungan ion kalsium supaya gandingan dengan ektrak tumbuh-tumbuhan untuk memberi kesan yang lebih efektif melawan penyakit kulit Molluscum contagiosum tanpa memberi kesan sampingan.

Yakini bahawa produk ini bersifat semula jadi, tiada langsung penggunaan bahan kimia berbahaya serta selamat digunakan. (Boleh rujuk safety tests yang telah dijalankan di sini)


Produk Mineralbio MiBA Ion Calcium Mineral Spray dan MiBA Ion Calcium Ultra Rich Cream akan menyembuhkan jangkitan dalam masa antara 1-3 bulan, bergantung kepada keadaan jangkitan dan tahap imunisasi kulit individu. Lebih menyenangkan hati, apabila jangkitan ini pulih, kulit akan menjadi lebih sihat dan tiada langsung kesan parut.

Panduan untuk para ibu bapa
  1. Sangat elok dilakukan selepas anak mandi / bersihkan diri.
  2. Pastikan ibu bapa telah membersihkan tangan sebelum memulakan rawatan.
  3. Spray sahaja MiBA Ion Calcium Mineral Spray ke bahagian jangkitan.  Ada ibu bapa yang picit dahulu bintik tersebut untuk mengeluarkan cairan, kemudian lap dengan bersih dan spray.
  4. [Optional and highly recommended] - Sapu krim MiBA Ion Calcium Ultra Rich Cream.
  5. Guna 2-3 kali sehari sehingga sembuh.


Insya Allah, semoga penyakit Molluscum contagiosum yang dihadapi akan berkurangan dan sembuh sepenuhnya.

Sekiranya Tuan dan Puan berminat untuk mencubanya, sebagai alternatif kepada rawatan yang pernah digunakan sebelum ini;



Whatsapp / Call
Puan Suzana 0197757443
FB Suzana DrMineralbio
FB Page DR Miba Mineralbio MY

No. Notis KKM : 
Ion Calcium Mineral Spray NOT160305701K
Ion Calcium Ultra Rich Cream NOT160305702K


Testimoni Mineralbio - Molluscum 

Kami senang hati apabila masalah kulit yang dialami oleh pengguna Miba Mineralbio kembali pulih.
Terima kasih kepada produk Miba Mineralbio yang sangat terbaik dalam pemulihan masalah kulit.

Contohnya untuk kes terbaru yang kami terima ini, anak customer kami ni mengalami masalah jangkitan molluscum.

Kami mencadangkan untuk beliau mencuba MiBA Ion Calcium Mineral Spray dan Hyper Cream.
Selepas mandi, spray pada bahagian jangkitan tersebut, biarkan kering, kemudian sapu Hyper Cream. Pakai 3 kali sehari.

Customer ada ceritakan pada kami, beliau telah bertemu pakar kulit dan masalah jangkitan molluscum ini hanya akan pulih dalam masa 6-9 bulan. Sangat bertuah beliau kerana cepat-cepat menggunakan produk Mineralbio, masalah jangkitan tersebut pulih tak sampai sebulan!

Anak customer kami ni memang banyak sangat perubahan pada kulitnya, bila dipost ke FB, ramai kawan-kawan dan famili nak tahu beliau guna produk apa. Siap promote Miba Mineralbio. :)

Alhamdulillah... Dengan Izin Allah SWT, Miba Mineralbio mampu memberikan senyuman di wajah anda. Tiada lagi kerisauan di hati setelah melihat keadaan kulit anak-anak kembali menjadi sihat. Terima kasih atas sokongan anda!!!

Percaya ke tak percaya, anda boleh lihat sendiri gambar di bawah :)


    

             


Molluscum contagiosum & Miba Mineralbio Molluscum contagiosum & Miba Mineralbio Reviewed by Unknown on October 06, 2016 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.